Pokaż pełną wersję : Poziomy zaawansowania w tańcu i ich określenie
Założyłam,w związku z dyskusją jaka wywiązała się.Piszemy tu o poziomach jakie występują u nas jak i za granicą oraz o tym jak najlepiej się określić i przyporządkować.:)
Yalla:D:D
bollyanna
14-11-2008, 08:43
Ja się poczuwam w pewnym sensie w obowiązku rozpocząć tą dyskusję ;)
Więc moim zdaniem, przeciętnie można powiedzieć, że pierwszy rok to poziom początkujący, drugi to średniozaawansowany, i ten średniozaawansowany może sobie tak trwać i trwać... bo nie każdy dojdzie do poziomu zaawansowanego, nawet ćwicząc kilka lat. Zależy to od chęci i uporu ćwiczącej.
Ja ćwiczę mniej więcej od roku i czuję się właśnie średnia. Słyszałam, że w niektórych szkołach już po trzech miesiącach przeskakuje się na półkę 'średniozaawansowana', ale wg mnie to trochę za szybko. Jeśli już chcemy takiego szczegółowego stopniowania, to ja głosowałabym za jakąś 'bardzo początkującą', 'trochę mniej początkującą' i 'początkującą - średiozaawansowaną' :).
Nie mam pojęcia, jak to wygląda za granicą. A jak sprawa wygląda w Waszym otoczeniu?
Popeiram, załóżcie taki wątek. Możnaby przy okazji pogadać o różnicach w nazwach poziomów w poszczególnych miastach Polski oraz o szokujących różnicach określania poziomów między Polską a "zagranicą". Zakładajcie:)
Różnica podstawowa między "polskimi a zagranicznymi poziomami", zwłaszcza na warsztatach to co najmniej rok różnicy treningu.
I tak np. grupa średniozaawansowana w Polsce to zwykle pół roku lub rok regularnego uczenia się TB - na tak samo nazwaną grupę na warsztatach zagranicznych zwykle trzeba uczyć się już min 2 lata, i mieć podstawy tańca z rekwizytami: welon, laska.