Pokaż pełną wersję : Taniec brzucha a ciąża i macierzyństwo
Dyskusja o tym rozwinęła się w wątku Tb a miesiączka (http://www.belly-dance.pl/forum/showthread.php?t=326&page=3) a chyba zasługuje na osobny temat.
A żeby offtop nie był offtopem do końca - gdzieś w necie wygrzebałam artykuł o ruchach w belly dance i kobieta opisywała, jak to pojęła jak się we właściwy sposób robi shimmy - patrząc na poród. Pracowała jako położna i stwierdziła, że shimmy jest właśnie takim ruchem, który pomaga "wytrząść" z siebie dziecko, ułatwia parcie. Często kobiety prąc właśnie zaczynają... drżeć. Osobiście nie znam się, bo nigdy nie rodziłam i jakoś nie mam w najbliższych planach, ale chętnie usłyszałabym opinię bellydancerek, które są już po porodzie :)
No, więc co do shimmy i porodu, słyszałam coś dość podobnego - że stymuluje parcie, podobnie jak fala brzucha. I dlatego podczas ciąży są zakazane, bo mogą wywołać poronienie. Słyszałam nawet, że jedyne ruchy dozwolone to delikatne koła i ósemki. Zresztą, ponoć to kwestia indywidualna, bo każda ciężarna inaczej zareaguje na ruchy tańca.
Proponuję, żeby tancerki podzieliły się tutaj wiedzą na ten temat: co można, jakie figury można a jakich na pewno nie, jak to się ma do etapu ciąży (ponoć w pierwszym trymestrze nie powinno się podnosić rąk do góry), jak wpływa na ciążę (słyszałam, że można z powodzeniem łączyć ćwiczenia szkoły rodzenia z bd), czy same tańczyłyście w ciąży, a może prowadzicie zajęcia dla kobiet w ciąży?