PDA

Pokaż pełną wersję : Taniec brzucha a zdrowie

red-artist
25-01-2008, 14:00
Witam was serdecznie!
Dopiero rozpoczynam przygode z tancem brzucha, tak naprawde dopiero jestem przy pochlanianiu lekcji Veena&Neena (beginners) ;) Za kursem tez sie rozgladam. Ciesze sie ze tutaj trafilam, byc moze bede mogla sie od was duzo nauczyc.
Przejrzalam tematy i nie znalazlam tematow rozwiewajacych moje watpliwosci, totez mam do was pytanka. Czy sa jakies przeciwwskazania zdrowotne do zajec z tanca brzucha? Mam skrzywienie kregoslupa i nie wiem, czy to bedzie bariera (bardzo bym nie chciala!).
Drugie pytanie - czy ktoras z was przechodzila operacje wyrostka, po ktorym zostaje niestety blizna na brzuchu. Czy wstydzicie sie tego?
Z gory dziekuje za odpowiedzi.

bollyanna
25-01-2008, 14:52
Witam również :)Ja jestem z tych początkujących, także nie rozwieję twoich wątpliwości. Czytałam tylko (ale gdzie to było?), że przy niektórych skrzywieniach kręgosłupa są przeciwwskazania zdrowotne, ale dokładnie trzeba to skonsultować z lekarzem. Skrzywienie skrzywieniu nierówne :)

Maja
25-01-2008, 15:41
Ja mam lekko skrzywiony odcinek piersiowy, ale to nie przeszkadza mi cieszyć się tym tańcem od 2 lat :)
Co do blizny, to Ty musisz się przełamać. Jeśli to zrobisz, to grupie pozostaje bić Ci brawo. Jeśli ktoś będzie Ci robił jakieś uwagi, to jest po prostu źle wychowany i należy go olać. Tak czy siak, to Twoja decyzja. Pamiętaj też o tym, że nie musisz na zajęciach odsłaniać brzucha, nie ma przymusu i nakazu. Jak duża jest ta blizna?

Quesse
25-01-2008, 16:22
Co do blizny, to jeśli naprawdę sprawia, że czujesz się niekomfortowo z odsłoniętym brzuchem, to na zajęciach możesz nosić np. dłuższy, ale obcisły top, a strój może zawierać np. półprzezroczystą siateczkę na brzuchu, która zasłoni bliznę. Ale tancerki pokazują światu najróżniejsze brzuchy, a blizna nie musi być chyba koniecznie powodem do wstydu.