Pokaż pełną wersję : Interpretacja klasyki
Jestem osobą zdecydowanie początkującą, jeśli chodzi o układanie choreografii i występy solowe. Jednak chciałabym zacząć ten etap tańca. Tak się składa, że pop arabski coraz mniej i mniej mnie pociąga, a jego miejsce, wraz z poznawaniem i oswajaniem się z muzyka orientalną, zastępuje klasyka. To do niej chciałabym tańczyć, bo ją bardziej "czuję". Tylko przy słowu "czucie" pojawia się pewien problem. Jak wiadomo, nasza kultura jest zupełnie inna od kultury wschodu. Muzyka tak samo i zdarza mi się, iż piosenka, którą odczuwam jako wesołą, a przynajmniej pogodną, okazuje się w rzeczywistości smutna, bądź nawet tragiczna (np. Baed Anak).
Stąd moje pytania odnośnie klasyki. Jak właściwie powinno się czuć klasyczną muzykę orientalną i jak ją interpretować? Czy zawsze tragicznie?
Drugie pytanie z kolei dotyczy tego co właściwie możemy zaliczyć do klasycznej muzyki egipskiej? Czy jedynie Oum Kalsoum? Do tej pory wszystkie piękne, liryczne, klasyczne utwory, które znajduję okazują się muzyką z Jej repertuaru, a z tego co przeczytałam na forum jest ona przeznaczona raczej dla bardziej doświadczonych scenicznie tancerek. Chyba, że dotyczy to jedynie utworu Enta Omri?
Mam nadzieję, że mój problem przedstawiłam w miarę zrozumiale. Proszę, pomóżcie swoją wiedzą.
Z tego co ja dysponuję skromną wiedzą - do klasyki orientalnej można zaliczyć wszystko co było komponowane dla tancerek Golden Ery,ale nie tylko,bo późniejsze utwory także są zaliczane. Z pewnością cała twórczość Oum Kathoum, Farid Atrasz także i na pewno ktoś jeszcze, ale nazwisk nie pomnę - proszę Abir o pomoc,bo Ona wie na pewno;)