PDA

Pokaż pełną wersję : backbend - ABC techniki i BHP

Ailinon
10-03-2008, 02:23
Dzisiaj rozmawiałam chwilkę z Jasmin Wachowiak i ostrzegła mnie ona przed możliwymi bardzo niebezpiecznymi konsekwencjami niewprawnych backbendów (nie ukrywam, mam okropną słabość do wszelakiego gięcia się). Dlatego stwierdziłam, że skoro jest to taka ikonowa figura wielbicielek tribal fusion, to może należałoby napisać co nieco, aby takie relatywnie świeże i napalone na to tancerki, umiejące już tyle, by móc zrobić sobie krzywdę, ale jeszcze nie tyle, by być pewną swoich umiejętności (jak ja ;) ) , nie zrobiły sobie przy okazji żadnego większego kuku przy ćwiczeniach.

Konsekwencje wpadek są niemiłe - od przykrego "strzyknięcia" w kręgosłupie aż po, w ekstremalnych przypadkach, przemieszczenie kręgów kwalifikujące się pod leczenie operacyjne, drutowanie, no i koniec z wszelakimi tańcami. Nie jestem z wykształcenia nikim związanym z anatomią, stąd moja wiedza może być niepełna, stąd mam nadzieję, że ludzie związani z medycyną bardziej na poważnie mnie skorygują :) ale na moje oko to wygląda tak: przy przechyle do tyłu mięśnie i ścięgna muszą być jednocześnie spięte i elastyczne, aby móc utrzymać kręgosłup w bezpiecznym "gorsecie" i nie dopuścić do momentu w którym siła grawitacji przeważy siłę mięśni, naciągając je i przenosząc obciążenie na sam kręgosłup.

Przy takim założeniu należałoby wnioskować, iż tym mocniejsze mięśnie muszą być, im bardziej czyjś środek ciężkości jest przesunięty w górę. Innymi słowy osoby o długim tułowiu w stosunku do nóg albo masywnych ramionach czy biuście i wąskich biodrach są bardziej narażone na urazy niż osoby o niedużej klatce piersiowej czy smukłych ramionach. Jeżeli by tak było, to przynajmniej byłby to jeden plus posiadania relatywnie krótkiego tułowia w tribalu, który raczej punktuje w końcu wyrazisty tułów na którym dobrze widać wszystkie izolacje i fale. ;)