Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/class_bbcode.php on line 2958
Umowa o dzieło, umowa zlecenia, a taniec brzucha
Strona 1 z 3 123 OstatniaOstatnia
Wyniki 1 do 20 z 47

Temat: Umowa o dzieło, umowa zlecenia, a taniec brzucha

Miasto
    Łódź
    Siła Reputacji
    14

Domyślny Umowa o dzieło, umowa zlecenia, a taniec brzucha

W związku z moim drugim zawodem (jestem prawnikiem przed egzaminem adwokackim), chcę się z Wami podzielić moją wiedzą na dręczące Was pytania. Wiem, że jest zapotrzebowanie na wzory umów dotyczących pokazów komercyjnych, a zatem w pierwszym artykule opiszę różnicę między umową o dzieło i zlecenia, a także postaram się utworzyć sensowne wzory umowy.

Tancerka brzucha niestety przed pokazem nie tylko musi się borykać z problemem odklejających się rzęs i wyboru muzyki, ale także jaką zawrzeć umowę.
    Dwie najczęściej spotykane umowy to umowa zlecenia i o dzieło.
    Postaram się teraz w przystępny sposób opisać róznice między nimi.

Przedmiot umowy:

Umowa zlecenia

Istotą umowy zlecenia jest wykonanie lub wykonywanie przez przyjmującego zlecenie określonej czynności prawnej lub faktycznej dla dającego zlecenie.

Umowa o dzieło

Istotą tej umowy jest zobowiąznie się przyjmującego zamówienie do wykonania okreslonego dzieła, a zamwiającego do zapłaty wynagrodzenia.

Pierwsza różnica - odpłatność.

Umowa o dzieło jest umową odpłatną. Znaczy to tyle, że przyjmującemu zamówienie za wykonane dzieło zawsze należy się wynagrodzenie. Inaczej uregulowana jest w kodeksie cywilnym kwestia płatności przy umowie zlecenia. Umowa ta może być zarówno odpłatna jak i nieodpłatna. Zależy to wyłącznie od woli stron.
    Umowa o dzieło jest zawsze odpłatna (w tej umowie musi być zawarta wyskość wynagrodzenia), umowa zlecenia nie musi być odpłatna

Druga różnica - efekt naszych działań artystycznych